Alla inlägg under juli 2011

Av haglund anna - 24 juli 2011 11:01

Jaa de blev de en hel del av när vi åkte räkbåt i fredags! Det var riktigt trevligt och vädret var på våran sida så de var otroligt vackert att åka runt i sthlms skärgård med massa trevligt folk och god mat! och bra musik ;) rekommenders starkt!


Veckan som varit har vi spenderat uppe i våran stuga vi har i Sälen. Fint det är uppe i fjällen på sommaren. Första dagen åkte vi runt och kollade på olika loppisar och fikade, gick en tur med hundarna på en myr och smakade hjorttron. På kvällen käkade vi buffe på Högis hotellet. Sen åkte vi till malung för o kolla in dansbandsveckan, väl där gick vi aldrig in för de var grymt mkt folk och ja, vi var väl bland de yngsta där så nja vi skippade de ;) Sen blev de några timmar på experuim och badet de har där. Slappade i saunavärdeln ett bra tag sen smet vi in till badet och åkte en skräcktur i vattenruchbanan, haha fyfan va de gick! man åkte nämligen på badringar och jag fick inte riktigt plats med emil så jag fick kramphålla mig och sen gick de undan vill ja lova! Ja de var en lyckad liten semester. I morogn bitti dra vi iväg till Gotland för ännu några dagars äventyr. Ska bo på medeltidshotellet och de ska bli så spännade!


Nu ska jag väl packa lite och senare ska jag lämna semla hon sin hundvakt!




       


Kram Anna!

Av haglund anna - 15 juli 2011 22:37

Då har man haft två veckors semester och det har varit så skönt! Som sagt den första veckan vart de cyckelsemester med mamma vid Göta Kanal, och efter det har jag hunnit med gröna lund, bio, en massa pyssel och shopping,slappat med en bok,bad och sol m.m Skönt att kunna göra de man vill när man vill! Idag har Emil äntligen fått semester så nu har man sälle ;) i morse gick vi ut i skogen för o kolla svamp men utan resultat. Sedan blev det städning och sen åkte vi in till Ikea för att käka och kolla runt lite. När vi kom hem var vi tvugna att ställa upp vårt "beduintält" som hade blåst ner. Gick tyvärr sönder lite här och där men inget som inte lite silvertejp kunde fixa! I morgon kommer Ida o Jocke med lite annant folk och då blir de grönan och sen grilla! Ska bli väldigt trevligt :)      

Av haglund anna - 8 juli 2011 19:39

Mamma och jag har varit på en minisemester där vi cyklat en bit längs med Göta kanal. Starade i Sjötorp där kanalen börjar, cyklade ca 3,5 mil till en camping en mil utanför Töreboda. Var riktigt mysigt att se alla fina båtar och naturen. Sov på campingen och cyklade sedan tillbaka. En mycket trevlig tripp!


Kom hem igår och idag har jag mest tagit de lugnt. Varit hos tandläkaren, ätit glass med hundar vid maren, solat, grillat och nu ska vi äta äppelpaj och senare ett kvällsdopp. Har oxå laddat upp med sommarläsning, köpte tre pocketböcker som verkade bra. I morogn blir de bada på Lida och sommarkrysset på Grönan!

Nu ska jag smaka på min paj ;)  


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards