Alla inlägg under juni 2010

Av haglund anna - 29 juni 2010 17:42

Nu är de verkligen sommar, hoppas detta väder forsätter hela långa sommaren. Idag har jag vart ledig. Har varit så skönt. Årets först dopp för min del blev just idag. Runt luchtid for vi till lida frilufsområde. Det är en jättefin plats där man kan bada äta spela minigolf m.m Det tar bara 5 minuter för oss att åka dit. Vi behöver bara åka genom skogen på en gamal grusväg så tar de inte alls lång tid. Underbart att ha såååå när till lida! Man får också ta med hundarna dit och så har det ett speciellt ställe där de får bada. hur bra som helst. Efter några timmar bad och solande själva och med hundarna käkade vi underbart god lunch på restaurangen de har där. Nu ska jag bara slappa och så ska man väl se allsång på skansken, det är sommar för mig!


            

Av haglund anna - 24 juni 2010 19:04

Gud vad tiden går fort! I måndags var de sommarsolståndet så nu blir de bara mörkare..:( hm, men de vill vi inte tänka på nu. I morgon är de midsommar och jag ska jobba. Har ju vart ledig alla midsommrar tidigare så de e väl min tur kanske. Men med lite tur kanske vi kan komma hem tidigare..;) Har vart helt underbart väder de senaste dagarna och har passat på att sooola...:) så skönt!!

                    

Nu är de inte heller långt kavr till sem. börjar! Ska bli så skönt!! Den 4 juli  åker jag o mamma till london. Ska träffa elin där bland annat och sen blir de mamma mia musikal..:) Ska bli kul, har ju vart i england några gånger men ej london så de ska bli spännande. Vet inte riktigt vad som händer i morgon men de lutar mot att kanske åka ner till emil pappa och fira lite där. Blir nog rätt lugnt ska ju som sagt jobba.


Fick en superbra kolslip i födelsedagspresent av mats..:) Har testat den på båda hundarna och de gick mycket bättre än med kotången. Tack Mats! Fick oxå en paprikaplanat med massa paprika på av kusinerna och fribiljetter till skansken..:D


Har ju en del att se framemot när sem. kommer. Förrutom london blir de att någon dag testa på att åka segway.(se bild) Fick de i julklapp av emil. Sen bli de väl kanske en tripp ner till göteborg om jag får som jag vill.



            




Av haglund anna - 18 juni 2010 17:21

Hej hej


Nu var de ett tag sedan jag skrev, men men här kommer iaf en update.


Den 14 fyllde jag år och då var vi i valla och firade. Det var så trevligt så. Fick en himla massa fina paket. Av älsklingen fick jag en superfin guld ring med tre diamanter i ett hjärta..:) sedan fick jag lite allt möjligt bla blir jag bjuden på musikalen mamma mia i london med mamma, ett fågelbad, trädgårdsböcker,kubbspel och lite annat smått och gott. Fick oxå en massa fina blommor av mamma som jag har planterat i min nya rabatt.


Vädret har väl inte vart det bästa men några dagar har vart ok. Igår var jag med jobbet på grillkväll och femkamp. Det var kul. Och mitt lag vann såklart! Ladugården är ju bäst..;) I kväll blir de väl bara att ta de lugnt, för i morgon blir de lite fest här hemma. Kommer massa trevligt folk och så ska vi väl grilla om vädret tillåter.


När jag kom hem idag hade älsklingen klippt gräset så fint! Han är ju bara bäst <3

Sedan hade han monterat och satt upp våran kamin. Det vart verkligen skitfint! mysigt med riktig eld.


                       


Av haglund anna - 13 juni 2010 10:40

Hallå!


Idag är de lite bättre väder än igår och förrgår. I fredags var vi och grillade på taxinge hos johan och katta, de var så trevligt så! Igår var de ganska lugnt, bakade lite bullar, var på bio och såg på komisareie späck. Den var verkligen skitkul..:) Idag blir de och ta de lugnt, ikväll åker vi hem till valla för i morgon ska vi fira min födelsedag och min systers student!


Lady och lufsen (Joppe och selma)


Eftersom lilla selma luktar så illa i sin mun har hon nu fått en egen fingertandborste. En liten tyggrej man sätter på fingret, väldigt bra grej. Till joppe har jag köpt tabletter för hundar som har ont i höfterna och han knaprar dem som godis..skönt att man inte behöver gömma dem i ost eller nåt för att han ska äta dem. Man märker iaf att de hjälper. Har lagt upp sidan jag köpte grejorna på under länkar. Den heter "en bra hundsida". Rekomendera ett besök om du har hund. Det ända jobbiga va att man minst ordervärde va 300 kr.


I torsdags förra veckan fick vi pallkragar ifrån jobbet som jag nu har målat vita. Tänkte att vi skulle så lite morötter, räddisor ärtor och så vidare. Min ros har oxå fått en massa massa knoppar, ska bli  kul att se den blomma..:) Även paprika plantan som jag fick har växt supermycket! De ser ut som de kommer bli lite paprika på den iaf.


Idag är de lida lop, en cykeltävling runt lida. De passera precis här utanför, haha hoppas inte kvigorna är ivägen för dem bara...:)


            


Av haglund anna - 7 juni 2010 21:42

Hej hopp..:)


Nu är man äntligen ledig, så skönt! Känner att jag behöver de. Fast jag jobbade var de ändå en helt ok helg. Igår eftermiddag åkte vi för att träffa johan och katta i mariefred. Tanken va att vi skulle käka där men inget bra ställe hade öppet så vi bestämmde att åka till strängnäs ist. Mariefred är förövrigt en väldigt mysig lite stad/samhälle med små mysiga gamla hus, kullerstensgator och en trevlig hamn och gripsholm slott såklart! Rekomenderar ett besök! De verkar oxå vara en hundvänlig stad för när vi gick i parken hade de hundpåsar man fick ta och när vi sedan gick längs med hamnen fanns de en skl "dogbar" där hundarna fick dricka vatten, vilket såklart joppe och semla gjorde.


När vi kom till strängnäs gick vi och åt på en mysig grekisk restaurang nere vid hamnen. Efter maten blev de en runda minigolf. Det gick ovanligt bra för mig, kom faktiskt 2:a och var bara 2 poäng från johan som vann!


Får väl se vad dessa två lediga dagar har att bjuda på, ska iaf till banken i morgon för att avsluta mitt bankkonto på södermanlands sparbank, har nämligen bytt till swedbank. Kanske blir en tur in till sthlm för att se om de händer nått kul, är ju love sthlm nu fram till prinsessan gifter sig. De är typ massa artister som spelar och massa saker som händer.


Nu blir de snart sängen, är rätt så trött. Ha de bra alla där ute, de ska iaf jag ha!

             


Av haglund anna - 4 juni 2010 19:24

Har nyss grillat på beget där vi har våran underbara uteplats. Är så mysigt att sitta där uppe och se på utsikten i kvällsolen. Grilla, dricka lite vin och läsa en bok! Gillart! Har planterat lite fler blommor, vart så fint!!


Har hittat spår av den sista försvunna kvigan inte så långt härifrån så när jag kom hem från jobbet tog jag en tur med hundarna för att se om jag kunde se henne, men icke. Nu vet vi iaf att hon finns i skogarna härikring och med lite tur kanske hon hittar kvigorna som är här i våran hage. Ska jobba hela helgen men de känns ändå ok för jag slutar halv tre om allt går bra..:)


Nu ska jag ta en dusch sen slappa framför tv.


Ha de allesammans!



        

Av haglund anna - 1 juni 2010 17:16

Har nyss avnjutit en god sommarsallad med rostbiff och vitlköksbröd som tillbehör! Det var gott vill jag lova. Annars har de inte hänt så mycket, i helgen som var vart de lite marknad, käkade på o´learys och spelade lite arkadspel de var en helt ok helg..:) Nu jobbar man 8 dagar i sträck för att sen va ledig i 2.


Har också hunnit med att fixa lite i rabatten. Fick nämligen några blommor av emil mamma som vi för övrigt han hälsa på i helgen för en fika. Kommer inte riktigt ihåg vad blommorna hette men de va fina  iaf! Har också grävt en ny rabatt. Denna gång blev den rund.


Nu är iaf 3 av de försvunna kvigorna hittade och nu återstår bara en lite stackare. Hoppas hon inte har gått ner sig nånstanns. Och nu så har de äntligen kommit kvigor hit till himmelsboda. Nio stycken närmare bestämt.


Här kommer receptet på den goda salladen:

(Hoppde över bönorna)


Ingredienser

4 port  

                                     

1 burk små vita bönor, ca 400 g                            
2 avokado
1 färsk lök
1/2 liter jordgubbar
150 g Apetina® vit ost
1 liter blandad sallad

Dressing:
1 msk olivolja
1 msk ljus balsamvinäger
salt och svartpeppar
8 skivor lufttorkad

Gör så här

Börja med dressingen. Blanda olja och vinäger, smaka av med salt och peppar. Skölj bönorna och låt dem rinna av. Dela och kärna ur avokadon. Ta ur fruktköttet i bitar med en tesked. Skiva löken tunt. Dela jordgubbarna i halvor och osten i bitar. Lägg salladen på ett fat. Blanda bönor, avokado, lök, jordgubbar och ost med dressingen. Lägg det på salladen och toppa med skinkan. Servera med bröd. eller rökt skinka

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards