Alla inlägg under april 2012

Av haglund anna - 15 april 2012 17:02

Hej hopp!I helgen kom de typ 10 cm blötsnö här. Vaknade på lördagsmorgonen av att strömmen va borta och ett snöoväder härjade utanför fönstret. Usch och fy! Men antar att de är sånt typiskt vårväder...inget kul när man vill ha sol och värme! Tog de mest lugnt hela lördagen, var och shoppade lite nya skor down town. Hade lite huvudvär så de vart en lugn kväll. För att få lite sommarkänsla åkte jag till trädgårdsmässan i älvsjö. Åh vad mycket fint de hade. Ville ha typ allt!!! Men fick nöja mig med lite fina fröer och en ros i betong. Inte fy skam de heller ;) de hade även lite udda saker, bla en annanassgubbe! Alltså en jordgubb korsad med en annnas. Den va vit med röda prickar och smakade tydligen annanass. Kul va? Sen hade den en annan knasig grej. En vattenkanna som va som en potta. Ett lite större hål och sen kunde man vika undan handtaget och sen sätta sig för att kissa. Blanda ut med vatten och gödsla! Haha kanske lite knäppt men man får ju gratis gödsel :) Oj nu måste jag fixa mig! Studentmiddag i kungsan väntar!!!Bye!

Av haglund anna - 1 april 2012 19:28

Hej allihopa!


Hoppas ni haft en trevlig helg! Det har jag haft trots dåligt väder och kvällsjobb på Hamra. I fredags var de middagsbjuding med mycket trevliga vänner :) Lördagen tog jag de bara lugnt, gosade och var ute med alla 5 hundar innan jobb på Hamra! Har nämligen haft två inackorderingar över helgen. Ska lämna tillbaka den ena i morgon och den andra ska jag ha kvar hela denna vecka. Men de har gått så bra så. I dag söndag har jag hjälp en kompis att hämta hem en träningcykel hon köpt. Sen åkte vi och fikade på Cafe Kajkanten. Där har de även lite möbler de säljer. Både nya och gamla. Har länge velat haft en gungstol och till min stora glädje hade de en perfekt stol! Prutade lite och fick den för ett ok pris. Den är svart och va lite trasig på en med men de är lätt fixat. Blir att måla den vit och sen fixa en "sliten" vintrage look. Kommer bli toppen!



Det blir en kort vecka denna vecka! Förmodligen kan jag sluta redan vid två på torsdagen. Fredagen är ju röd och då är jag ledig i 4 dagar sen. På påskaftonen åker vi till Djurönäset jag och Emil. Ska bli skönt att få komma iväg och bo borta även om de bara är en natt.


Har en hel lista på saker jag vill göra...alltså pyssel saker. Fynda på loppis är nummer ett. Måste hitta alla föremål som jag ska ha till mina projekt. Kommer bilder när jag har kommit en bit på väg. Ska ju även börja göra eget hundgodis och sälja på min hemsida. Tänkt att jag ska provbaka lite nu i veckan och se typ hur mycket de blir i varje påse osv. Har beställt små kakmått i olika former så de blir lite kul figurer på godiset. Hoppas de kommer gå bra och att nån vill köpa.


Nej nu ska jag gå sista rundan här på Hamra och se till att allt är KO-lugnt ;) sen blir de hem och pussa på min Emil!


Glad Påsk på er alla!


kjam!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards