Alla inlägg den 26 maj 2010

Av haglund anna - 26 maj 2010 12:01

Hej alla glada..:)


Idag är de soligt och skönt ute, till frukost gjorde jag ett glas äpple och morotsjuice med min fina juicepress, de vart väldans gott.Sedan har jag  varit ute med hundarna och hunnit laga tacopaj som står i ugnen. När jag var ute med hundarna fick selma syn på en joggare som hon ville jaga och sprang rakt igenom ett träsk och vart vädligt lerig så jag fick bada henne innan hon fick komma in...rackarns hund!  Här kommer ett recept på den goda tacopajen:


Pajdeg


200 gram smör

4 dl mjöl

2 tsk vatten


Fyllning:


köttfärs

2 tomater                                     

2,5 dl creme fraishe               

tacokrydda                           

tacosås

ost


Gör ett pajdeg och lägg i en pajform. Stek köttfärsen och tillsätt sedan tacokryddan och såsen. Häll upp köttfärsen i pajformen och bred sedan på creme fraishen, lättast om man rör om i creme fraishen innan man har på den på köttfärsen. Skär tomaterna i skivor och lägg på toppa med några ostskivor. In i ugnen i 175 grader i ca 30 min. Klart!


En riktigt skön låt som ni bara måste lyssna på: Scissor Sisters – Fire With Fire



       

Här är lite bilder, kvigan är hon som hoppade ner i tullingesjön..:) och så mina mossflocks som har börjat blomma, även äppelträde står snart i full blomm. och så har vi en massa oregano som växer hej villt på hela gräsmattan.   


     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards